وبلاگ عصر دیجیتال

ساخت وبلاگ

در صورتی که گوشی LG G5 صرفا یک گوشی اندرویدی ساده بود، خیلی زود این نقد و بررسی را تمام می کردم و می گفتم گوشی  Galaxy S7 Edg را بخرید. واکنش ال جی نسبت به سامسونگ چیزی بیش تر از یک گوشی مجزا است. جذابیت گوشی LG G5 از لوازم جانبی اضافی نشات می گیرد که به انتهای گوشی وصل می شوند، دوام شارژ باتری ، کنترل دوربین و عملکرد صدا را تقویت می کند.

این گوشی نوید کاربری بیشتر نسبت به یک گوشی معمولی را می دهد و مسیری را برای ارتقا و بهبود این گوشی پس از خرید اولیه عرضه می کند. در بازاری سرشار از لوازم جانبی که بیشتر باتری را تقویت می کنند یا به زیبایی گوشی می افزایند، گوشی که به معنای واقعی با ابزارهای جانبی تقویت می شود، خود را نسبت به رقبا برجسته و متمایز می کند.

از یک دیدگاه بسیار مهم،  گوشی G5 هم اکنون برگ برنده ای برای شرکت ای جی است. این گوشی در کنگره جهانی موبایل جایزه بهترین گوشی هوشمند جدید را از آن خود کرد و طراحی آن نظر طرفداران و منتقدان را به خود جلب کرد. به نظر می رسد که مردم هنوز  ایده ابزارهای مدولار را دوست دارند. پس از چندین دهه، اکنون توجه به سمت اشیای فیزیکی معطوف شده است و LG G5 واکنش خوبی به این علاقه مندی است.

وقتی برای اولین بار گوشی G5 را مشاهده کردم، به هیچ وجه شبیه یک پرچم دار از شرکت LG به نظر نمی رسید. خبری از انحنا، پلاستیک براق و طراحی زیبا نبود. در این گوشی از یک بدنه یکپارچه فلزی با پرداخت کاری مات بهره برده شده است و اندازه آن نسبت به مدل قبلی خود کاهش پیدا کرده است. به این گوشی وسایل جانبی زیادی را می توان اضافه کرد که البته ارزان نیستند.

شکیل ترین گوشی پرچم دار از زمان عرضه G2

 بررسی گوشی هوشمند LG G5

بررسی گوشی هوشمند LG G5

بدون در نظر گیری ابزارهای جانبی، گوشی LG G5 یادآور گوشی کوچکتر Nexus 6P است. این گوشی از یک بدنه آلومینیومی مشابه دارد، برجستگی دوربین مشابهی دارد (البته با داشتن دو دوربین به جای یک دوربین) و یک حسگر اثر انگشت مشابه در بدنه پشتی دارد. در این گوشی دکمه روشن خاموش و حسگر اثر انگشت در یکدیگر ادغام شده اند، که یک مشکل را به بار می آورد: در بسیاری از مواقغ، قصد دارم برای روشن کردن گوشی دکمه روشن خاموش را فشار دهیم، اما در ابتدا اثر انگشت من را تشخیص می دهد، گوشی را باز می کند و با فشار دکمه فورا گوشی را خاموش می کند.

تفاوت اصلیبین گوشی  G5 و Nexus 6P پهنای دو گوشی است. با یک دست کار کردن در گوشی Nexus 6P و گوشی های دیگر هم اندازه (مانند V10) دشوار است، اما در گوشی G5 به راحتی می توان با یک دستی با گوشی کار کرد. LG شکل و ارگونومی را نسبت به گوشی 5.5 اینچی G4 ارتقا داده است و گوشی جدید باریک تر طبیعی تر به نظر می رسید و راحت تر می توان آن را در دست گرفت.

با این حال، طراحی LG از لحاظ شیک بودن کمبود دارد. لبه پشتی دور کناره گوشی مخروطی است (با چند شکست زشت در بالا) و به شکل عجیبی تیز می باشد. این لبه های مخروطی تیز  چندان جالب توجه نیستند و از لحاظ طراحی با قسمت های دیگر گوشی انسجام ندارند. این تفاوت صرفا به منظور برجسته کردن ناهماهنگی بین گوشی و ماژول متصل به آن وجود دارد.لبه تیز دیگری را می توان وقتی هیچ ابزار جانبی وصل نیست، در قسمت پایین گوشی مشاهده کرد، چرا که شیار گوشی به طور کامل با آن همسطح نیست. بنابراین، از لحاظ طراحی این گوشی نسبت به گوشی G4 ارتقا پیدا کرده است، اما نواقص خود را در تغییر به طراحی مدولار دارد.

شکیل بودن: دیگران دارند، LG به آن نیاز دارد

با صرف زمان بیشتر علاقه من این گوشی کاهش پیدا کرد، اما این گوشی این مشکلات فیزیکی را تا حدودی با قابلیت plug-in بیشتر جبران کرده است. دو plug-in Friends در دسترس هستند: یک ماژول  Hi-Fi Plus برای کیفیت بهتر هدفون و یک دستگیره دوربین Cam Plus که با سیستم دوربین دوقلوی گوشی کار می کند. برای اتصال این ماژول ها، شما باید قسمت پایین گوشی را بیرون بکشید، باتری را بیرون بیاورید و باتری را به ماژول مربوطه منتقل کرد و سپس ماژول را در شیار  گوشی قرار دهید. شما باید هر باری که می خواهید یک ابزار جانبی را تعویض کنید باید گوشی را مجددا راه اندازی کنید، اما این کار کمتر از 15 ثانیه طول می کشد و مشکل زیادی را به بار نمی آورد. یک نگرانی بزرگتر خود باتری است که یک جفت حلقه دارد که یا از طریق بدنه انتهایی یا از طریق ماژول ورودی به گوشی وصل می شوند. شک دارم که این باتری وقتی در معرض تعویض روزانه قطعات قرار بگیرند، بتواند دوام زیادی داشته باشد.

بررسی گوشی هوشمند LG G5

عمل تعویض ماژول ها لذت بخش است. LG عمدا فرایند را مشابه تعویض خشاب اسلحه مرده اند و وقتی می بتوانید همه چیز را بدرستی انجام دهید، مشکلی بوجود نمی آید. اما این باتری است که بیشترین اصطکاک را ایجاد می کند، زیرا اغلب مواقع باید آن را جدا کنید و نمی دانید که آیا باید با فشار زیاد آن را بیرون بکشید یا آن را از طرف دیگر وارد کنید.

ماژول های  گوشی شکیل بودن را فدا کرده اند تا گوشی کارایی بیشتری داشته باشد

ابتدا با ماژول مبدل دیجیتال به آنالوگ 32-bit DAC2  و آمپلی فایر واقع در ماژول Hi-Fi Plus توجه می کنیم.  این ماژول نسبت به ماژول  Hi-Fi DAC واقع در گوشی سال گذشته V10 که تنها چند برنامه موسیقی محدود را پشتیبانی می کرد، یک ارتقا به حساب می آید. این قطعه جدید کلیه صدهایی که از جک هدفون گوشی بیرون می آید را ارتقا می دهد و زیبا می کند. هر کسی نمی تواند با تفاوت بین صدای یکپارچه و اجزایی مثل Hi-Fi Plus شگفت زده شود، اما وقتی هدفون بهتری را به این گوشی وصل کنید، تفاوت به آسانی قابل تشخیص است. ماژول B&O با توجه به این که صدای خود گوشی تو خالی و بی روح است، به صدا روح و نشاط می دهد و صدای هدفون های قدرتمند و بزرگ را تا حدود زیادی ارتقا می دهد. به طور کلی، این ماژول دوست داشتی است و دوست دارم از آن استفاده کنم، اما بار دیگر باید یک ایراد از لحاظ زیبایی بگیرم. بدنه پلاستیکی مشکلی رنگ ماژول  Hi-Fi Plus شبیه یک جفت کفش کتانی معمولی است که با یک دست لباس ورزشی آلومینومی هوشمند پوشیده شده باشد.

بررسی گوشی هوشمند LG G5

ماژول  Cam Plus ال جی باتری را از 2800 میلی آمپرساعتی به 4000 میلی آمپرساعتی ارتقا می دهد و یک کلید شاتر دو مرحله ای، یک دکمه ضبط ویدئو و یک پیچ زوم را اضافه می کند.هدف آن آسان سازی عکاسی است، اگر چه آن قدری که انتظار می رود،  قابل توجه نیست. کار کردن با این گوشی با یک دست مشکل است . پیچ زوم روی این ماژول  بدون اصطکاک است و هیچ سطح گسسته ای ندارد، بنابراین وقتی می خواهید آن را تنظیم کنید، ناخوشایند و غیر دقیق به نظر می رسد. از سوی دیگر، به صورت خودکار بین دو دوربین پشتی این گوشی سوئیچ می کند، که بسته به این دارد که می خواهد عکس چه قدر می خواهد گسترده باشد.

نرم افزار دوربین فوق العاده، استفاده از قابلیت های متعدد دوربین را ساده می کند

شرکت LG دوربین فوق العاده دارای لرزش گیر اپتیکال 16 پیکسلی گوشی سال قبل و V10 و یک دوربین 8 مگاپیکسلی واید جدید را ترکیب کرده است که امکان گرفتن عکس های معماری یا گروهی را فراهم می کند. این سیستم دوربین در واقع بسیار دقیق و مفید است و کارایی را بدون قربانی کردن اندازه یا عملکرد اضافه می کند و به خوبی خرید یک دستگیره دوربین برای آن را توجیه می کند. حالت های خلاقانه متعددی وجود دارد که دو حسگر را ترکیب می کند، به طور مثال اضافه کردن یک عکس 16 مگاپیکسلی در یک قاب تار از دوربین 8 مگاپیکسلی. فقط به خاطر داشته باشید که دوربین دوم کیفیت کمتری دارد و خروجی آن با دوربین اصلی گوشی سازگاری ندارد. سیستم دوربین این گوشی از معدود سیستم هایی است که از همه لحاظ می توان به آن اعتماد کرد و شفافیت، جزئیات و سرعتی را ارائه می کند که در حال حاضر سامسونگ و اپل تنها می توانند با آن رقابت کنند.

در این سیستم دوربین دوقلو پتانسیل خلاقانه کاملی را می توان مشاهده کرد و یک دستگیره با طراحی بهتر باعث می شود که من بیشتر از این ها خوشحال شک. با این وجود، ماژول Cam Plus به اندازه کافی از لحاظ ارگونومی عکاسی قابلیت اضافه نمی کند و در صورتی که واقعا به یک کلید شاتر فیزیکی نیاز دارید، تنها می توانید از دکمه های صدای گوشی استفاده کنید. دوام شارژ باتری بیشتر یک قابلیت مطلوب است، اما نه آن قدری که باعث شود که گوشی را مجددا راه اندازی کنم و یک برجستگی بزرگ به آن می چسباند. اکوسیستم ماژول ها تنها زمانی که به آنها باور داشته باشید و روی انها سرمایه گزاری کنید، رشد پیدا می کند.

بررسی گوشی هوشمند LG G5

مزیت اصلی ماژول کنونی این گوشی سازگاری بالقوه آن است. در صورتی که مردم مفهوم مدولار این گوشی را قبول کنند و این شرکت به وعده خود در زمینه گسترش این اکوسیستم وفادار بماند،قطعا یک ماژول  Hi-Fi Plus خریاری می کند و مشکلی که به سرعت قابل رفع نباشد را نخواهم داشت، بنابراین  شما می توانید آن را خریداری کنید و از مزایای آن در دستگاه های مختلف بهره ببرید. از لحاظ طراحی این ماژول ها چنگی به دل نمی زنند و فقط دو مورد از آنها تا به حال وجود دارد. موارد دیگر مجموعه ای از لوازم جانبی سنتی تری است و به صورت خودکار با این گوشی همگام سازی می شوند

صفحه نمایش این گوشی ظاهر زیبایی دارد و ابعاد تصویر آن 2560 در 1440 پیکسل است. LG  نورپس زمینه جزئی را برای حفظ یک پنل اطلاع رسانی همیشگی تعبیه کرده است. یک پردازنده  Snapdragon 820 به کمک 4 گیگابایت RAM  این گوشی را فوق العاده سریع و واکنش پذیر می سازد و شما می توانید حافظه داخلی گوشی را با استفاده از کارت microSD ارتقا دهید. سیستم عامل اندروید 6 مارشمالو در این گوشی عملکرد بی نقصی دارد و بهینه سازی توان آن با  تراشه 820   بهینه داخل آن باعث می شود که گوشی دوام شارژ باتری فوق العاده ای داشته باشد. در مورد اندازه کوچکتر باتری این گوشی نسبت به مدل قبلی نگرانی ندارم، زیرا پردازنده جدید ال جی با استفاده معمول به مدت یک روز و نیم دوام شارژ دارد.

نرم افزارهای غیرکاربردی آزاردهنده هستند

برنامه دوربین این گوشی دوست داشتنی است ، اما نرم افزارهای غیرکاربردی نصب نشده زیادی  در گوشی وجود ندارد. در این صورت، پوشه ای از برنامه های اضافی  و نسخه های درخواست نشده برنامه های غیرقابل حذف دیگری مثل Eveote وجود دارد. در رابط کاربری جدید UX 5.0  دیگر خبری از سینی برنامه ها نیست، بنابراین بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که این برنامه های غیرکاربردی را به گوشه ای منتقل کنید. این یکی از جنبه های سیستم عامل اپل است که سازندگان گوشی های اندرویدی واقعا نیازی به تقلید ندارند.  این مساله واقعا شرم است، زیرا  این گوشی اندازه، عملکرد، دوام شارژ باتری و کیفیت  دوربین مناسبی دارد و می توان به عنوان یک گوشی برای کاربردهای روزانه به آن فکر کرد.

امید داشتم که این گوشی به خودی خود یک گوشی فوق العاده باشد. که وسایل جانبی اختیاری آن چیزی باشند که بتوانم نادیده بگیرم و از خود گوشی لذت ببرم. اما افسوس، از لحاظ طراحی این گوشی چنگی به دل نمی زد. دلایلی وجود دارد که افراد دیگر ماژول ها را دوست ندارند و این گوشی یک نمونه مناسب برای دوست نداشتن آنها است.این گوشی فاقد ظرافت و شیک بودن اغلب گوشی های هوشمند امروزی است. هماهنگ سازی طراحی این گوشی با وسایل جانبی به پیچیدگی اوضاع می افزاید .

بررسی گوشی هوشمند LG G5

LG تصمیم گرفته است که چیزی که برای G5 مهم تر است این است که جدید، متفاوت و هیجان انگیز باشد و به همه این اهداف دست پیدا کرده است. این شرکت کره ای به خوبی توانسته است تا خود را از رقبایی مثل سامسونگ متمایز کند، و متمایز بودن به تنهایی کافی نیست. گوشی های Galaxy S7 و S7 Edge سامسونگ نسبت به مدل های قبلی سامسونگ بهبود قابل توجهی داشته اند و تا به حال محبوب ترین گوشی های سال هستند. شرکت LG به لطف دوربین و عملکرد فوق العاده گوشی، وضعیت فوق العاده ای دارد، اما از لحاظ سخت افزاری  کیفیت مشابهی با سامسونگ عرضه می کند.گوشی LG قطعا گوشی جالب تری است، اما نرجیح می دهم در نهایت گوشی S7 را انتخاب کنم.

شرکت LG برای ارائه گوشی های مدولار در محصولات پرچم دار خود قابل تحسین است. فقط کاش قدرت اجرایی این شرکت به اندازه شهامت و تخیل آنها بود.

مزایا

  • تغییر به سمت بدنه فلزی گامی در مسیر درست است

  • صفحه نمایش،عملکرد و دوربین فوق العاده

  • سیستم دوربین دو قلو پتانسیل خلاقانه فوق العاده ای دارد

  • ماژول های ابزارهای جانبی در بعضی از شرایط مفید هستند

معایب

  • شیک نبودن

  • سرشار از نرم افزارهای غیرکاربردی

  • داشتن جایگزین های بهتر

  • ماژول های بیشتر هنوز ارزش چندانی ندارند

گالری تصاویر گرفته شده با دوربین گوشی  LG G5 را در مجله تکنولوژی عصردیجیتال ببنید.

وبلاگ عصر دیجیتال...
ما را در سایت وبلاگ عصر دیجیتال دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : حسین الهی asrdigital بازدید : 220 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 15:29

گوشی HTC 10 ترکیب فوق العاده ای از کلیه قابلیت های دوست داشتنی است، این گوشی پرچم دار جدید دوربین UltraPixel و بلندگوی BoomSound را دارد و عملکرد آن بهبود پیدا کرده است.

HTC قبل از Google و Samsung به فکر قرار دادن پیکسل های بزرگ در حسگرهای دوربین افتاده بود و اولین شرکتی بود که سیستم لرزش گیر اپتیکال را برای دوربین گوشی قرار داد. این اتفاق برای اولین بار در گوشی HTC One افتاد.

ما در نهایت توانستیم یک جایگزین خوب برای آن گوشی پیدا کنیم، گوشی HTC 10 ، اولنی گوشی در دنیا مجهز به یک دوربین سلفی دارای لرزش گیر تصویر.HTC  همچنین افتخار می کند که امتیاز فوق العاده 10 را در آزمون معیار DxOMark  کسب کرده است.

akrales_160412_0999_A_0041.0

تجربه کار با گوشی HTC 10

حسگر دوربین پیکسل های بزرگ،1.55 میکرومتری، دارد که نسبتا به حسگر دوربین Galaxy S7 بزرگتر و  برابر با دوربین گوشی Nexus 6P است. با این حال، این گوشی دیافراگم روشن تری نسبت به گوشی نکسوز دارد  (f/1.8 در برابر f/2.0) دارد و مجهز به لرزش گیر تصویر اپتیکال است، بنابراین این یک نبرد برابر به حساب نمی آید.

دغدغه دیگر HTC کیفیت صدای فوق العاده بوده است. یک DAC 24 بیتی برای این شرکت گواهی صدای با کیفیت را به همراه داشته است، چیزی که شرکت سونی دوست دارد که ارائه کند و شرکت ال جی به عنوان یک آپشن 150 دلاری برای گوشی  LG G5 ارائه می کند. این شرکت همچنین هدست فوق العاده ای را اضافه کرده است تا تضمین کند که برای بهره بردن از DAC از سخت افزار مناسب بهره مند هستید.

تجربه کار با گوشی HTC 10

در این گوشی صدا به دو بخش کم و زیاد تقسیم بندی می شود. بنابراین هنوز دو بلندگو دارد، اما صدای استریو نیست، بیشتر شبیه یک بلندگوی دو طرفه مجزا است.

آیا می دانید که شرکت HTC برنامه های Sense را حذف کرده است و از برنامه های نام آشنای گوگل بهره برده است.

ویژگی های سخت افزاری

از لحاظ کیفیت بدنه این گوشی بی نظیر است. این گوشی خوش ساخت است و وزن ان به خوبی توزیع شده است. سنگینی نسبی این گوشی چندان مهم نیست، زیرا کمی زبر و حجیم بودن برای این گوشی ایرادی ندارد.

لبه مخروطی پشتی این گوشی، وقتی گوشی را در دست می گیریم، مطلوب به نظر می رسد. این لبه مخروطی پهن به ارگونومی گوشی کمک می کند. مخروطی بودن لبه به بهتر در دست گرفتن گوشی و کنترل آن کمک می کند.

تجربه کار با گوشی HTC 10

کل بدنه پشنی در دست فوق العاده به نظر می رسد. برای جلوگیری از لغزیدن گوشی روی میز، بخش میانی مسطح تری دارد، در عوض این که کاملا مدور باشد. وقتی گوشی روی سطح صافی قرار بگیرد، نمی لغزد.

با این حال، لنز دوربین داستان متفاوتی دارد و بیرون زده است. همچنین وقتی گوشی را روی میز قرار می دهید، وزن گوشی روی حلقه دوربین می افتد. بنابراین به خاطر داشته باشید که یک کاور برای این گوشی خریداری کنید.

شرکت HTC در عوض بلندگوی دوقلوی جلویی معمول، با قرار دادن دو بلندگو در بخش های متفاوت گوشی سعی کرده تا ظاهر بلندگوهای Boom Sound را تغییر دهد. در حالی که بلندگویی که در قسمت پایین قرار گرفته به صدای بم و متوسط اختصاص دارد، بلندگوی پخش کننده صدای تماس های صوتی به صداهای متوسط تا بالاتر مرتبط است.

jbareham_160412_0999_A_0033.0

تصمیم این شرکت برای بازگرداندن کلیدهای خازنی به قسمت جلوی این گوشی یک تغییر خوشایند است. دکمه های خازنی جبران قاب بزرگ در پایین را می کنند. در صورتی که کلیدهای جهتی کلیدهای درون صفحه نمایش بودند ( مانند دو مدل قبلی) قابل پایینی زشت تر و کم کاربردتر به نظر می رسید.

ایجاد یک بافت در دکمه روشن خاموش یک تصمیم فوق العاده است، مخصوصا وقتی که دکمه روشن خاموش درقیقا در زیر دکمه صدا قرار دارد. در صورتی که از زمان عرضه گوشی های M7 یا M8 با گوشی های HTC کار نکرده باشید، کمی طول می کشد تا به این گوشی عادت کنید. با این حال، خوشبختانه بافت فوق العاده واکنش پذیر است. این مساله احتمال فشار دادن تصادفی دکمه های اشتباه را کاهش می دهد.

متن کامل در مجله تکنولوژی عصردیجیتال مطالعه کنید.

وبلاگ عصر دیجیتال...
ما را در سایت وبلاگ عصر دیجیتال دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : حسین الهی asrdigital بازدید : 211 تاريخ : سه شنبه 31 فروردين 1395 ساعت: 15:26

تسلا با معرفی این محصول با قیمت مناسب قصد دارد میزان فروش خود را بالاتر ببرد و سهم بیش تری از بازار های خودرو داشته باشید موفقیت یا شکست فروش این محصول در آینده تسلا نقش مهمی بازی می کند.

 

تصاویر خودرو جدید تسلا Tesla Model 3

تصاویر خودرو جدید تسلا Tesla Model 3

 تصاویر خودرو جدید تسلا Tesla Model 3

تصاویر خودرو جدید تسلا Tesla Model 3

تصاویر خودرو جدید تسلا Tesla Model 3

تصاویر خودرو جدید تسلا Tesla Model 3

تصاویر خودرو جدید تسلا Tesla Model 3

تصاویر خودرو جدید تسلا Tesla Model 3

تصاویر خودرو جدید تسلا Tesla Model 3

تصاویر خودرو جدید تسلا Tesla Model 3

تصاویر خودرو جدید تسلا Tesla Model 3

تصاویر خودرو جدید تسلا Tesla Model 3

تصاویر خودرو جدید تسلا Tesla Model 3

تصاویر خودرو جدید تسلا Tesla Model 3

تصاویر خودرو جدید تسلا Tesla Model 3

تصاویر خودرو جدید تسلا Tesla Model 3

تصاویر خودرو جدید تسلا Tesla Model 3

تصاویر خودرو جدید تسلا Tesla Model 3

تصاویر خودرو جدید تسلا Tesla Model 3

 

ادامه تصاویر خودروی جدید تسلا در مجله تکنولوژی عصر دیجیتال

وبلاگ عصر دیجیتال...
ما را در سایت وبلاگ عصر دیجیتال دنبال می کنید

برچسب : خودروی جدید تسلا, عکس از تسلا مدل 3, معرفی خودروی جدید تسلا, Tesla Model 3, تسلا مدل 3, نویسنده : حسین الهی asrdigital بازدید : 213 تاريخ : سه شنبه 17 فروردين 1395 ساعت: 23:24

صنعت دوربین جالب ترین و هیجان انگزین ترین صنعت در ده سال گذشته بوده است. پس از این که گوشی های هوشمند توانمند به بازار دوربین های ببین و بگیر آسیب زیادی وارد کرد، تولید کنندگان دوربین تلاش کردند تا نظر دوستداران عکاسی و عکاسان حرفه ای را جلب کنند،افرادی که برای عکاسی به چیزی بیشتر از گوشی هوشمند نیاز دارند. در این دوره دوربین های فوق العاده ای از شرکت فوجی فیلم، پاناسونیک، الیمپوس و سونی عرضه شدند که کیفیت تصویر و کنترل های دستی را اولویت قرار دادند. شرکت سونی اخیرا دوربین A7 II را به بازار عرضه کرده است، این دوربین بدون آینه در عین حال که جزء دوربین های یاد شده قرار می گیرد،می تواند جایگزین دوربین های DLSR بزرگی می شود که بسیاری از عکاسان حرفه ای تهیه می کنند. این دوربین در واقع جایگزین دوربین A7 سال قبل شده است و اولین دوربین بدون آینه دارای لنز قابل تعویض با حسگر تصویر تمام فریم ( بسیار بزرگ) است و توجه زیادی را به خود جلب می کند. دوربین A7 تقریبا هر چیزی که اکثر عکاسان عرضه می کند را داراست. این دوربین عکس های تمام فریم بسیار با کیفیتی را در بدنه ای جمع و جورتر نسبت به دوربین DSLR ارائه می کند ( به عبارت دیگر، تصاویر بهتر در محیط های کم نور و کنترل بیشتر بر عمق میدان).

بررسی دوربین Sony A7 II: دوربین فوق العاده مدرن

اما با وجود همه نوید و امیدهایی که نسبت به دوربین A7 وجود داشت، اما در دنیای واقعی خیلی چنگی به دل نمی زند. انتخاب لنز محدود ( و گران قیمت)، فوکوس خودکار نسبتا کند و کیفیتی تصویری که مطلوب بود، اما بسیاری از دوربین ها کیفیتی بهتر از آن عرضه می کنند. دوربین A7 ( و دوربین با کیفیت A7 و دوربین A7S دارای فوکوس ویدئو که پس از آن عرضه شد) در میان افرادی که لنز های دستی وینتیج داشتند و به دنبال بدنه مدرن تری برای بکارگیری آنها روی آن بودند، طرفداران زیادی پیدا کرد، اما بر بازار دوربین های DSLR تمام فریم تاثیر قابل توجهی ایجاد نکرد.

دوربین A7 II برای اصلاح بسیاری از اشتباهات مدل قبلی خود طراحی شده است. دوربین های A7, A7R و A7S هنوز در بازار موجود هستند، البته نسبت به قبل قیمت کمتری دارند. دوربین 1699 دلاری A7 II حسگر تمام فریم 24 مگاپیکسلی مشابه و بدنه نسبتا جمع و جوری مشابه مدل قبلی خود دارد. A7 II یک دوربین حرفه ای برای عکاسان حرفه ای است، همانند مدل سال قبل خود. اما این بار سونی سیستم فوکوس خودکار را سریع تر کرده است، کنترل و ارگونومی را بهبود بخشیده است و یک سیستم لرزش گیر داخلی کاملا جدید را اضافه کرده است که تقریبا با هر لنزی جواب می دهد.

این پیشرفت های صورت گرفته همگی خوشایند هستند و بسیاری از مشکلات اصلی که با دوربین مدل سال قبل داشتیم، برطرف شده است. یک سال پس از عرضه دوربین A7، محصول جدید کار زیادی برای غلبه بر بازار دوربین های تمام فریمی که کنون و نیکون عرضه می کنند، صورت نداده است. دوربین A7 II یک قدم رو به جلو است، اما پس از استفاده از آن برای چند هفته، فکر نمی کنم که شرکت های Canon و Nikon نباید احساس نگرانی کنند.

بررسی دوربین Sony A7 II: دوربین فوق العاده مدرن

تغییراتی که سونی در طراحی دوربین A7 انجام داده است نسبتا جزئی است، اما کنترل و ساخت این دوربین را بهبود می بخشد. دوربین A7 بدنه جلویی پلاستیکی داشت، در حالی که این دوربنی کاملا فلزی است که برای قیمت نسبتا گرانی که دارد، مناسب است ( با این حال، از لحاظ احساسی که در هنگام استفاده از آن به شما دست می دهد، تغییر چندانی متوجه نمی شوید). دستگیره دوربین بزرگتر شده است تا انگشتان خود را راحت تر درون آن قرار دهید و یک پیچ جلویی سنتی تر در این دوربین قرار داده شده است که دقیقا زیر انگشت سبابه قرار می گیرد.

دکمه شاتر از صفحه بالایی به دستگیره منتقل شده است و دو دکمه سفارشی در جای قبلی آن قرار گرفته اند.

به طور کلی، این دوربین زیباتر و مستحکم تر از مدل قبلی خود است، اما این دو دوربین چندان زیاد نیست. پیش از این با آرگونومی دوربین A7 مشکل نداشتم، و اکنون نیز ندارم. دکمه ها و پیچ های کنترل زیادی در این دوربین قرار دارد و با سرانگشتان خود می توانم به خوبی عکس و فیلم را کنترل کنم. من تقریبا هر پارامتری را بدون این که وارد منوهای پیچ در پیچ شوم تنظیم کنم. مهم تر از همه، این دوربین سر راه من قرار نمی گیرد و به من این امکان را می دهد تا بر گرفتن و تولید عکس تمرکز کنم، تا وقت خود را صرف پیدا کردن منوها و تنظیمات کنم.

در غیر این صورت، این دوربین از لحاظ طراحی تقریبا مشابه مدل قبلی خود است. این دوربین با برآمدگی چشمی که با افتحار لوگوی سونی را نمایش می دهد، مشابه مدل سال قبل خود ظاهر یک دوربین SLR دستی را دارد. طراحی مدل سال قبل بد نبود و هنوز هم بد نیست و ظاهری دارد که یک دوربین باید داشته باشد.

دوربین A7 II ظاهری دارد که یک دوربین باید داشته باشد

شایان ذکر است که دوربین A7 II نسبت به هر دوربین بدون آینه دیگر بسیار سنگین تر است، این دوربین همچنین 10 میلی متر ضخیم تر است تا سیستم جدید لرزش گیر تصویر را در خود جای دهد. این دوربین از لحاظ وزن به یک دوربین DSLR تمام فریم نزدیک تر است تا دوربین بدون آینه متوسط. این یک دوربین واقعی برای افرادی است که می خواهند عکس بگیرند، نه چیزی که در همه زمان ها با خود این طرف و آن طرف ببرید که از لحاظ آنی عکس بگیرید.

بجز دستگیره جدید و بدنه جلویی فلزی، قسمت های دیگر این دوربین تغییری نکرده اند.صفحه نمایش LCD 3 اینچی روشن و واضح است و وقتی که نیاز دارید می چرخد و دکمه ها و کلیدهای کنترل زیادی دارد و چشمی دوربین روشن و شفاف است و سرعت خوبی دارد. این چشمی به اندازه چشمی بزرگتر و واضح تر Fujifilm X-T1 مطلوب نیست، اما هنوز بسیار خوب است و باعث نمی شود که یک چشمی اپتیکال واقعی را آرزو داشته باشیم. متاسفانه شاتر هنوز صدای بلند و آزاردهنده ای دارد. به نظر می رسد که با هر عکسی که می گیرم دوربین از داخل در حال نابود شدن است.از این رو، نمی توان از این دوربین در محیط های آرام مثل کلیسا یا مهدکودک مورد استفاده قرار داد.

در حالی که سونی طراحی و بدنه خارجی این دوربین را تا حدود زیادی شبیه مدل قبلی خود حفظ کرده است، از لحاظ عملکرد پیشرفت قابل توجهی صورت گرفته است. شاید مهم ترین پیشرفتی که صورت گرفته است سیستم فوکوس خودکار سریع تر است که سونی اعلام می کند نسبت به قبل 30 درصد سریع تر شده است.سیستم فوکوس خودکار در دوربین های A7 نسبتا کند و ناپایدار بود و استفاده از آن را آزاردهنده کرده بود. این بار سیستم فوکوس خودکار سریع تر شده است، اما هنوز ناپایدار است و اغلب فوکوس را از دست می دهد. اغلب مجبور می شدم که چندین فریم را بگیرم به این امید که یک فریم در فوکوس و قابل استفاده باشد. اگر چه سیستم فوکوس خودکار این دوربین بهبود پیدا کرده است، اما به اندازه دوربین های بدون آینه دیگر سریع نیست.

بررسی دوربین Sony A7 II: دوربین فوق العاده مدرن

ارتقای اصلی دیگری که صورت گرفته است سیستم لرزش گیر تصویر داخلی جدید است که تا پنج محور حرکت دوربین را متوقف کند. این اولین سیستم لرزش گیر تصویر در نوع خود برای دوربین های تمام فریم است و در عمل با هر لنزی که روی دوربین قرار می گیرد، جواب می دهد، حتی لنزهای دستی وینتیجی که با آداپتور مورد استفاده قرار می گیرند. در صورتی که چند لنز Leica قدیمی دارید، اکنون می توانید وقتی این لنزها بر روی این دوربین قرار بگیرند، از سیستم لرزش گیر تصویر جدید بهره بگیرد که واقعا دوست داشتنی است. سونی اعلام می کند که این سیستم تا 4.5 توقف جبران ارائه می کند که با سیستم لرزش گیر لنز محور قابل مقایسه است.

سیستم لرزش گیر این دوربین برای افرادی که از دوربین های سری a7 با لنزهای دستی قدیمی تر استفاده می کنند، بیشترین کارایی را دارد، زیرا لنزی که بر روی دوربین استفاده کردم پیش از این بر روی خود یک سیستم لرزش گیر داشته است ( این دوربین یک سیستم لنز را در صورت موجود بودن ترجیح می دهد). سیستم لرزش گیر به شما کمک می کند تا در محیط های کم نور عکس های واضح تر و با لنزهای بزرگتر بگیرید، اما در صورتی که سوژه شما سرجای خود ثابت نماند،نمی تواند کاری انجام دهد، موردی که در بین کودکان و حیوانات خانگی رایج است.با این حال، این سیستم هنوز یک قابلیت خوشایند است و عکاسی با لنزهای قدیمی را در این دوربین ساده تر می سازد.

سیستم لرزش گیر تصویر جدید حتی با لنزهای دستی قدیمی کار می کند

حتی با وجود این قابلیت های جدید، این دوربین دوام شارژ باتری تقریبا مشابهی را دارد ( 350 عکس). این دوام شارژ فوق العاده نیست، و برای روزهایی که از دوربین زیاد استفاده می کنید، به باتری یدکی نیاز دارید. اما شما می توانید دوربین را با یک درگاه Micro USB یا شارژر باتری خارجی که مناسب است، شارژ کنید.

کیفیت تصویر و ویدئوی این دوربین نسبت به مدل قبلی تغییری نکرده است. حسگر 24 مگاپیکسلی این دوربین در محیط های دارای نور مطلوب و تنظیمات iso پایین عکس های فوق العاده ای می گیرد و کنترل عمق میدانی که با تراشه تمام فریم بدست می آورید را نمی توانید با دوربین هایی که حسگرهای کوچکتری دارند، به آسانی تطبیق دهید.رنگ ها شاداب و دقیق هستند و تراز سفید خودکار قابل اطمینان است،اگر چه به اندازه دوربین ujifilm خوب نیست. سیستم اندازه گیری سونی نیز نسبتا محافظه کارانه است،و در صورتی که به دستی آن را تنظیم نکنید، اغلب نوردهی کمی برای تصاویر ارائه می کند. اما در کمال تاسف، در تصاویر گرفته شده در تنظیمات ISO بیشتر آرتی فکت و لکه های آبرنگی شکل زیادی وجود دارد، حتی وقتی که سیستم کاهش نویز را بکار می گیرید. در صورتی که عکس خام بگیرید و بعد روی کمپیوتر آن را پردازش کنید، مشکل زیادی بوجود نمی آید، اما اگر یک تصویر JPEG سریع ا برای ارسال به گوشی هوشمند با استفاده از Wi-Fi داخلی دوربین می خواهید، در واقع نمی توانید از آن اجتناب کنید. این دوربین تصاویر را در تنظیمات ISO بسیار بالا می گیرد، اما این که بخواهید این کار را واقعا انجام دهید، مساله دیگری است.

بررسی دوربین Sony A7 II: دوربین فوق العاده مدرن

بررسی دوربین Sony A7 II: دوربین فوق العاده مدرن

با استفاده از این دوربین می توان با کیفیت Full HD و با سرعت 60 فریم بر ثانیه فیلم برداری کرد و این دوربین از فرمت XAVC S برای فشردگی و کیفیت ویدئوی بهتر استفاده می کند. اما کیفیت فیلم برداری این دوربین به اندازه دوربین A7S مطلوب نیست که با کیفیت 4K و با کیفیت بهتر نسبت به هر تنظیمات ابعاد تصویر فیلم برداری می کند. اغلب افراد مشکلی با حالت فیلم برداری این دوربین ندارند، اما در صورتی که کیفیت فیلم برداری دوربین A7 را دوست نداشتید، از کیفیت فیلم برداری این دوربین نیز خوشتان نمی آید. فیلم برداران حرفه ای که دوربین های سری A7 را دوست دارند، بهتر است دوربین A7S را انتخاب کنند.

سال گذشته، اولین دوربین سری A7 را با محصولات به یاد مدنی مثل اولین گوشی آیفون و اولین ماشین اسپرت فورد ماستانگ مقایسه کردیم. این دوربین، همانند آن دو محصول در نوع خود اولین بود: دوربینی که عکاسی تمام فریم و کلیه مزایای آن را در دستان افراد بیشتری نسبت به دوربین های DSL بزرگ و گران قیمت قرار می دهد.

این مقایسه ها هنوز برای دوربین A7 II صدق می کند: دوربین A7 II یک دوربین تمام فریم جمع و جور نسبت به هر دوربین دیگری است که سازندگان دوربین عرضه می کند. این دوربین همچنین از چند لحاظ نسبت به مدل سال گذشته بهتر است: سیستم فوکوس خودکار سریع تری دارد، راحت تر می توان آن را کنترل کرد و با به لطف سیستم لرزش گیر تصویر جدیدی که دارد با لنزهای قدیمی بهتر جواب می دهد.

اما بسیاری از نواقص A7 در این دوربین هنوز وجود دارد: لنزهای سونی مخصوص این دوربین هنوز محدود و گران قیمت هستند ( سونی هفت لنز را ارائه می کند و چند مورد از این لنزها با یکدیگر همپوشانی دارند)، کیفیت تصویر در تنظیمات ISO بیشتر به اندازه دوربین های دیگر مطلوب نیست، سیستم فوکوس خودکار هنوز تاخیر دارد، و دوام شارژ باتری ان هنوز کم است. اگر چه در این دوربین پیشرفت های قابل توجهی صورت گرفته است، اگر دوربین سال گذشته را دوست نداشتید، از این دوربین نیز قطعا خوشتان نخواهد آمد.

اگر دوربین سال گذشته را دوست نداشتید، از این دوربین نیز قطعا خوشتان نخواهد آمد

 

بررسی دوربین Sony A7 II: دوربین فوق العاده مدرن

 

این دوربین برای کسانی که لنز های دستی قدیمی دارند و به دنبال یک دوربین دیجیتالی مدرن برای استفاده از آنها همانند سابق هستند، جذاب است. سیستم لرزش گیر تصویر در هنگام عکاسی با آنها تجربه بهتری را عرضه می کنند. اما برای افرادی که دوست دارند دوربین مدرنی را مورد استفاده قرار دهند، گزینه های بهتری نسبت به این دوربین وجود دارد، چه Fujifilm X-T1 و گزینه های لنز فوق العاده و فوکوس خودکار سریع یا آرایش تمام فریم از نیکون و کنون که تقریبا از هر لحاظ نسبت به این دوربین برتری دارد. عکاسان ورزشی، عکاسان پرتره، عکاسان استودیو یا هر کسی که می خواهد از لنزهای زیادی برای عکاسی بهره بگیرد، با یک دوربین DSLR بهتر می توانند کار کنند و جواب بگیرند تا دوربین های سری A7.

دوربین A7 سال گذشته تحول را شروع کرد، مسیری که در نهایت جایگزین دوربین های DSLR می شوند. دوربین A7 II ادامه دهنده این مسیر است. اما تحول واقعی به این زودی صورت نمی گیرد.

برای مشاهده گالری عکسهای گرفته شده با دوربین Sony A7 II به مجله تکنولوژی عصردیجیتال مراجعه کنید.

وبلاگ عصر دیجیتال...
ما را در سایت وبلاگ عصر دیجیتال دنبال می کنید

برچسب : بررسی دوربین Sony A7 II,دوربین سونی A7 II, راهنمای خرید دوربین, معرفی سونی A7 II, نویسنده : حسین الهی asrdigital بازدید : 211 تاريخ : سه شنبه 17 فروردين 1395 ساعت: 23:21

 -  آیا به دنبال یک لپ تاپ مخصوص بازی هستید؟

به راحتی مشخص است که چرا سازندگان رایانه گیمرها را هدف قرار داده اند.کدام جمعیت مصرف کننده دیگری را می شناسید که حاضر است جول زیادی برای یک سخت افزاز ویندوزی درجه یک بپردازد؟ اما مشکل گیمرهایی که با رایانه بازی می کنند این است که بسیاری از آن ها نمی خواهند که سازندگان رایانه اجزای را برای آنها در کنار هم قرار دهند، چرا که شما وقتی رایانه را خود شما پیکربندی می کنید، نتایجی بهتر با قیمتی کمتر دریافت می کنید.

با این وجود،شما نمی توانید این کار را با لپ تاپ انجام دهید که توضیح می دهد که چرا چند شرکت سازنده رایانه لپ تاپ های فوق قدرتمند رده بالایی مخصوص بازی را تولید کرده اند. و Acer جدیدترین شرکت سازنده است که در این حیطه وارد شده است و لپ تاپ Predator 17 که یکی از اولین دستگاه های قابل حمل مخصوص بازی را روانه بازار کرده است. این لپ تاپ هر چیزی که از یک لپ تاپ مخصوص بازی انتظار دارید را داست: بزرگ و سنگین است و ویژگی های رده بالایی دارد.

یک لپ تاپ مخصوص بازی نسبت به رایانه ای با عملکرد مشابه بسیار گران تر است و طراحی آن شدیدا بر مزیت قابل حمل بودنی که از یک لپ تاپ انتظار دارید، لطمه زده است. پس چرا باید چنین ابزاری را خرید؟

 

بررسی لپ تاپ Acer Predator 17: آیا به دنبال یک لپ تاپ مخصوص بازی هستید؟

 

بسیاری از لپ های مخصوص بازی طراحی بسیار خشنی دارد و شرکت Acer اعلام می کند که طراحی لپ تاپ 17 اینچی Predator الهام گرفته از رزم ناو بین کهکشانی است. این توصیف غیر واقعی نیست، زیرا این لپ تاپ روی میز من شبیه یک نابودگر ستاره است. این لپ تاپ یک طرح مشکی و قرمز خشن دارد همراه با چراغ های LED روشنی که صفحه کلید را روشن می کنند و نوارهای درخشانی که در پشت صفحه نمایش قرار دارند و می توان گفت که شرکت Acer در ساخت این لپ تاپ در فکر میزهای کافه ها نبوده است. پرداخت کاری پلاستیکی نرم این لپ تاپ به راحتی اثر انگشت را جذب می کند، اما لپ تاپ از استحکام خوبی برخوردار است. همچنین شما می توانید درایو بلو ری را با FrostCore تعویض کنید، که در طول آزمایشی که بر روی آن انجام دادم، هیچ تفاوتی ایجا نکرد، اما وجود این قابلیت دوست داشتنی است.

من نتوانستم این لپ تاپ 17 اینچی را در کیف خودم جا بدهم. وزن این لپ تاپ 3946 گرم و ضخامت آن 4 سانتی متر است و نمی تواند این لپ تاپ را با خود بیرون برد، مگر این که آن را در ماشین قرار دهید. دوام شارژ باتری این لپ تاپ نیز به اندازه لپ تاپ های قابل حمل تر نیست. من برای یک روز کاری از این لپ تاپ استفاده کردم، و باتری ان تنها 3 ساعت و 40 دقیقه دوام داشت و در آزمایش باتری website-looping Verge این لپ تاپ تنها 3 ساعت و 56 دقیقه دوام شارژ داشت. می توانید این لپ تاپ را از یک اتاق به اتاق دیگر بروید، اما اگر بخواهید بیش از این ان را حمل کنید، کار سختی را در پیش دارید.

این لپ تاپ فوق العاده قدرتمند است.

با این وجود، هیچ کدام از این مسائل مانع از این نشده است که گیمرها رایانه ها را برای چندین دهه کنار بگذارند و تنها یک چیز است که باعث می شود چنین فردی به دنبال یک رایانه مخصوص بازی پرتابل باشد: عملکرد.

لپ تاپ Predator 17 شرکت Acer یک دستگاه بسیار قدرتمند است. این لپ تاپ مجهز به یک پردازنده چهار هسته ای 2.6 گیگاهرتزی i7-6700HQ Intel Skylake، کارت حافظه Nvidia GeForce GTX 980M، یک درگاه USB-C همراه با Thunderbolt 3، یک درایو SD 512 گیگابایتی، یک هارد درایو 1 ترابایتی و RAM 32 گیگابایتی است. صفحه نمایش این لپ تاپ LCD، 17.3 اینچی است و کیفیت تصویر آن Full HD می باشد. ( مدل های دارای ویژگی های پایین تر نیز موجود هستند). این قابلیت ها همگی بهترین یا نزدیک به بهترین هستند. پردازنده i7-6700 i بهترین پردازنده مخصوص بازی اینتل و GTX 980M بهترین کارت گرافیک Nvidia است، اگر چه بعضی از لپ تاپ های رقیب کارت گرافیک 8 گیگابایتی در عوض کارت حافظه 8 گیگابایتی این لپ تاپ دارند. صفحه نمایش این لپ تاپ بهترین زاویه دید را ارائه نمی کند، اما شفاف و شاداب به نظر می رسد و کیفیت تصویر Full HD برای لپ تاپ های مخصوص بازی مناسب است، اگر چه در قیاس با لپ تاپ های الترابوک رده بالا کم به نظر می رسد.

 

بررسی لپ تاپ Acer Predator 17: آیا به دنبال یک لپ تاپ مخصوص بازی هستید؟

 

همه این قابلیت ها به این معناست که این لپ تاپ هر بازی ای را با سرعت و عملکرد مطلوب اجرا می کند. من بازی های مثل Ryse: Son of Rome, Crysis 3, Dying Light که بازی های حجیمی به شمار می آیند و این لپ تاپ به خوبی و با سرعت مطلوبی آنها و در بالاترین تنظیمات گرافیکی آنها را اجرا کرد. بازی Ark: Survival Evolved که بهینه سازی ضعیفی داشت، در تنظیمات بالاتر روی لپ تاپ قابل اجرا بود، اگر چه در لپ تاپ مخصوص بازی من متوقف شد. ماه گذشته بازی The Witness را خریداری کردم تا آزمایش کنم، زیرا شنیده بودم که درگاه PC این لپ تاپ انعطاف پذیر نیست و بسیاری از افراد برای اجرای آن مشکل داشتند. نتیجه ای که گرفتم؟ عملکرد تقریبا بی نقص با سرعت نسبتا مطلوب. با ناامیدی محض بازی tar Wars Battlefront را بر روی لپ تاپ اجرا کردم، این بازی احتمالا از لحاظ بصری پیشرفته ترین بازی موجود در بازار است و بازی است که چند ماه پیش روی کنسول ایکس باکس وان بازی می کردم. من دو چیز یاد گرفتم: بازی Star Wars Battlefront بر روی یک رایانه بهتر از ایکس باکس وان به نظر می رسد و این لپ تاپ در تنظیات بالا با کاهش سرعت نه چندان زیاد آن را اجرا کرد. کمی جزئیات نواحی تیره را کاهش دهید و از یک عملکرد فوق العاده لذت ببرید.

بنابراین، این لپ تاپ از لحاظ عملکرد هیچ ایرادی ندارد. یکی از مشکلات لپ تاپ های مخصوص بازی این است که شما بعدها نمی توانید آنها را ارتقا دهید که به این معناست که وقتی کارت گرافیک داخل لپ تاپ جوابگو نباشد، باید یک لپ تاپ کاملا جدید خریداری کنید. و با توجه به این که 980M در سال 2014 عرضه شد، این مساله می تواند مشکل ساز شود. اما لپ تاپ Predator 17 هر چیزی را با چنان سرعت و عملکرد خوبی اجرا می کند که احساس می کنم تا چندین سال آینده از عهده هر بازی ای بر می آید.

این لپ تاپ شاید بهترین صفحه کلید مخصوص لپ تاپ را داشته باشد

همچنین می خواهم توجه شما را به صفحه کلید این لپ تاپ جلب کنم که کاملا مطمئن هستن که بهترین صفحه کلیدی است که تا به حال در لپ تاپ ها مورد استفاده قرار داده ام. کلیدهای مکانیکی سنگین و مستحکم را بسیاری از گیمرها دوست نخواهند داشت، اما میزان جابجایی مناسب و واکنش بسیار خوبی را برای بازی کردن و تایپ کردن ارائهه می کند و تنها مشکلی که داشتم تنظیم محل قرار گیری دستم به دلیل ضخامت زیاد لپ تاپ بود. قاب بزرگ این لپ تاپ 17 اینچی به این معناست که فضایی برای یک طرح کامل همراه با دکمه های بزرگ قابل تنظیم و ردیف مخصوص اعداد وجود دارد. ترک پد این لپ تاپ چندان دوست داشتنی نیست و شبیه یک ترک پد در یک لپ تاپ ارزان تر Acer است. با این وجود،در صورتی که یک سازنده لپ تاپ را بتوان برای فرض کردن وجود یک موس بخشید، در ارتباط با یک لپ تاپ مخصوص بازی است. به همین دلیل است که این لپ تاپ حتی یک دکمه درخشان مجزا برای قطع کردن کامل ترک پد دارد.

در واقع، بزرگترین مشکل من با این لپ تاپ پیدا کردن فرصت برای استفاده از آن بود. رایانه اصلی من یک مک بوک 12 اینچی است که لپ تاپی کاملا متفات است و برای کارهای معمولی که با لپ تاپ انجام می دهیم، مثل مرور کردن صفحات وب و کار در یک کافه مناسب تر است. رایانه دیگر من یک رایانه مخصوص بازی Alienware X51 است که در واقع از لحاظ عملکرد توان رقابت با لپ تاپ Predator 17 را ندارد، اما راحت تر می توانم با آن کار کنم.من رایانه ای با صفحه نمایش فوق گسترده 21:9 و یک صندلی راحت برای تکیه دادن دارم. قوز کردن روی یک میز برای بازی کردن در لپ تاپ های کوچکتر چندان جالب نیست، حتی اگر کارت گرافیک بهتری داشته باشند.

 

بررسی لپ تاپ Acer Predator 17: آیا به دنبال یک لپ تاپ مخصوص بازی هستید؟

 

اما می دانید، در دستگاهی مانند این لپ تاپ فضیه فرق می کند. داستان داشتن یک دستگاه پرقدرت رده بالا در جاهایی است که به صورت نرمال نمی توانید از دسکتاپ استفاده کنید. این لپ تاپ یک موهبت الهی برای فردی است که مرتبا در حال سفر است و نمی تواند برای مدت طولانی بدون بازی Witcher 3 سر کند. وقتی این لپ تاپ را روی کانتر آشپزخانه قرار دادم، بالاخره لپ تاپ در دل من جا کرد. فکرش را بکنید یک نوشیدنی درست کنید، روی صندلی بنشینید، و بازی Tomb Raider را انجام دهید.

و این چیزی است که لپ تاپ های مخصوص بازی برای شما به ارمغان می آورند: یک رایانه مخصوص بازی در جایی که در غیر این صورت نمی توانستید با رایانه بازی کنید. شما برای عملکرد بالای این لپ تاپ هزینه بالایی می پردازید، اما کنترل بر روی بدنه را از دست می دهید، اما همچنین راحتی و نوع متفاوتی از انعطاف پذیری را تجربه می کنید. اگر چه لپ تاپ کنونی Predator 17 نیازمندی های Oculus Rift یا HTC Vive را برآورده نمی سازد، در آینده نزدیک لپ تاپ های مخصوص بازی می توانند یک گزینه جذاب برای هر کسی باشند که به واقعیت مجازی علاقه مند است. به طور مثال، در نمایشگاه CES امسال یک دموی HTC Vive را ملاحظه کردم که با لپ تاپ مشابهی قدرت گرفته است و عملکرد فوق العاده ای داشت. لپ تاپ ها با Vive سازگار می شوند، زیرا می خواهید تجربه راه رفتن در یک اتاق را در قسمت های مختلف خانه خود امتحان کنید و یک خرید تمام عبار ساده تر برای هر فرد مبتدی در رایانه است که به Oculus علاقه مند است.

در ساخت این لپ تاپ جسارت و تعادل هر دو بکار گرفته شده است.

یک لپ تاپ مخصوص بازی مثل Acer Predator 17 شبیه یک محصول مسخره برای بسیاری از افراد است، حتی برای بسیاری از گیمرها.طبقه بندی کامل لپ تاپ های مخصوص بازی بی شک مناسب است و پرداخت 2599 دلار برای این مدل مخصوص بیش از حد است. اما در ساخت این لپ تاپ جسارت و تعادل هر دو بکار گرفته شده است و این لپ تاپ برای همه که نه، برای بعضی ظاهر خوشایندی دارد.

و یک کار وارونه راهبردی برای شرکتی مثل Acer است که عموما محصولاتی در حجم زیاد و قیمت کم تولید می کند. تعداد کمی از افراد خرید این لپ تاپ را نسبت به لپ تاپ های زیر 500 دلاری قبلی این شرکت ترجیح می دهند. در صورتی که این لپ تاپ بتواند جایگاه خوبی در بازار از آن خود کند، می توانید انتظار داشته باشید که سازندگان رایانه بیشتری به سراغ لپ تاپ های مخصوص بازی بروند. به طور کلی، چه کس دیگری می تواند بیش از 2000 دلا برای یک لپ تاپ ویندوزی بجز گیمرها پرداخت کند؟

مزایا

  • توان فوق العاده
  • طراحی منطقی
  • صفحه کلید عالی

معایب

  • کارایی قابل بحث
  • ترک پد ضعیف
  • عدم سازگاری کامل با هدست های واقعیت مجازی

بررسی لپ تاپ Acer Predator 17 در مجله تکنولوژی عصردیجیتال بخوانید

وبلاگ عصر دیجیتال...
ما را در سایت وبلاگ عصر دیجیتال دنبال می کنید

برچسب : بررسی لپ تاپ Acer Predator 17, لپ تاپ مخصوص بازی, Acer Predator 17, معرفی و بررسی لپ تاپ Acer Predator 17, نویسنده : حسین الهی asrdigital بازدید : 222 تاريخ : سه شنبه 17 فروردين 1395 ساعت: 23:19

برای بسیاری از طرفداران بازی، انجام بازی رایانه ای روی تبلت یا موبایل یک اتفاق دوست داشتنی است. از این رو، دستگاه هایی مثل تبلت Nvidia Shield و برنامه های اجرای بازی مثل Remotr تولید شدند.

نحوه اجرای بازی های اندرویدی روی یک رایانه ویندوزی

اما اما اگر بخواهید معادله را برگردانید چطور؟ سیستم عامل اندروید بازی های فوق العاده بیشماری را در خود جا داده است که اکثر آنها همتای رایانه ای ندارند. اگر شما می توانستید آن بازی ها را روی رایانه خود انجام دهید فوق العاده نبود؟

شما می توانید این کار را انجام دهید. Nox App Player یک نرم افزار تقلیدگر اندروید رایگان است که اجرای بازی های اندرویدی روی رایانه های ویندوزی را آسان می کند.

چقدر آسان؟ تقریبا تا حدودی که اصلا به توضیح من نیازی نیست. زیرا تنها کاری که باید انجام دهید این است که Nox App Playe را نصب کنید و سپس در محیط مجازی اندروید مشابه کاری که در گوشی هوشمند یا تبلت خود انجام می دهید، حرکت کنید، اما برای ضربه زدن و سوایپ کردن در عوض انگشت از موس استفاده کنید.

البته، برخی از بازی ها از یک رابط صفحه کلید بهره می برند که به همین دلیل است که این برنامه به شما این امکان را می دهد که کلیدهای صفحه کلید را ترسیم کنید. برای فعال سازی این ” لمس شبیه سازی شده” ، Ctrl-1 را فشار دهید ، با موس کلیک یا سوایپ کنید و سپس هر کلید صفحه کلیدی که می خواهید به آن فعالیت اختصاص داده شود را فشار دهید. به کلید کردن/سوایپ کردن ادامه دهید تا این که کار شما تمام شود و سپس بر روی Save کلیک کنید.

amiduos-configuration

من از این روش برای بازی Crossy Road استفاده کردم و عملکرد فوق العاده ای را عرضه کرد. همچنین این برنامه را با بازی هایی مثل Asphalt 8 Airboe, Batman: Arkham Origins و Walking Dead: Road to Survival امتحان کردم. برای همه این بازی ها، کافی است به Google Play store بروید و به صورت نرمال آنها را نصب کنید.

این بازی ها در گوشی هوشمند من، Asus ZenBook UX305 به خوبی عمل کردند. البته در بازی هایی گرافیکی سنگین مثل بتمن کمی تاخیر در سرعت وجود دارد، اما می توان آن را همچنان اجرا کرد.

شایان ذکر است که این برنامه ها را صرفا برای بازی ها نمی توان مورد استفاده قرار داد. این برنامه یک تقلیدگر اندرویدی تمام عیار است که با سیستم عامل اندروید 4.2.2 سازگار است. ممکن است این مساله مشکلاتی را از لحاظ سازگاری بوجود بیاورد، اما بار دیگر من در هیچ کدام از این بازی ها مشکلی مشاهده نکردم.

نرم افزارهای تقلیدگر دیگری مثل Andy و Amiduos نیز در بازار موجود هستند و نرم افزار Amiduos می تواند سیستم عامل اندروید آب نبات چوبی را اجرا کند. اما از لحاظ سادگی و سازگاری با بازی ، به پای نرم افزار Nox نمی رسد.

ادامه این مطلب را در مجله تکنولوزی عصردیجیتال بخوانید

وبلاگ عصر دیجیتال...
ما را در سایت وبلاگ عصر دیجیتال دنبال می کنید

برچسب : شبه ساز اندروید, اجرای برنامه های اندروید در ویندوز, تبدیل ویندوز به اندروید, استفاده از برنامه های اندرید در ویندوز, اندروید در ویندوز, نویسنده : حسین الهی asrdigital بازدید : 204 تاريخ : يکشنبه 15 فروردين 1395 ساعت: 21:43

هیچ دستگاهی در سال گذشته به اندازه ساعت هوشمند دچار تغییر نشده است. البته، ساعت هوشمند اپل وجود دارد که سهم زیادی از این بازار بزرگ جدید را به خود اختصاص داده است.اما ساعت هوشمند اپل رقبای زیادی دارد. ساعت های هوشمند اندرویدی اکنون با آیفون نیز کار می کنند. Pebble یک ساعت هوشمند جدید روانه بازار کرده است و شرکتی مثل Fossil و Fitbit شانس خود را در این بازار امتحان می کنند.

اما همه این بزرگنمایی ها را باور نکنید: ساعت های هوشمند مطلوب هستند، اما هنوز پایگاه محاسباتی جدید بزرگ آینده نیستند.اغلب، ساعت های هوشمند برای کارهای زیر بکار می روند: دسته بندی اطلاعات رسانی ها تا این که شما مجبور نباشید گوشی خود را بیرون بیاورید ، انجام مدیریت ورزش و وضعیت سلامتی ابتدایی و ارائه اطلاعات کم مثل وضعیت آب و هوایی یا قرار ملاقات بعدی شما.

و ساعت های هوشمند در کارهایی که ساعت های معمولی انجام می دهند، خوب عمل می کنند، زمان را به شما می گویند و ظاهر زیبایی دارند.

اما این مساله مرتبط با امروز است. فردا، وعده های بزرگ روش کاملا جدید تعامل با دنیای دیجیتال بزرگ از یک صفحه نمایش کوچک به تحقق می پیوندد. به همین دلیل است که ما باید ساعت هوشمندی را انتخاب کنیم که کلیه قابلیت های اشاره شده را داشته باشد و همچنین آینده روشنی داشته باشد. این مساله به این معناست که این ساعت هوشمند توسط شرکت تولید کننده آن پشتیبانی می شود، به خوبی با گوشی هوشمند شما ادغام می شود و یک اکوسیستم برنامه های شرکت های دیگر رو به رشد دارد.

قسمت آخر باعث می شود که ما توصیه های متفاوتی را برای کاربران آیفون و اندروید داشته باشیم.

بهترین ساعت هوشمند برای آیفون

Apple Watch

در صورتی که یک گوشی آیفون دارید، بهترین ساعت هوشمند برای شما به طور قطع Apple Watch است. این ساعت هوشمند نسبت به هر ساعت هوشمند دیگر بهتر می تواند با آیفون کار کند، زیرا توسط شرکتی که آیفون را تولید کرده، ساخته شده است. هر چیزی براق و یکپارچه تر به نظر می رسد و این ساعت هوشمند به شکلی کار می کند که برای کاربران گوشی های هوشمند آشناتر است. این ساعت هوشمند بهترین کنترل صدا را با قابلیت Siri ارائه می کند، در حالی که ساعت های هوشمند از قابلیت های کنترل صدای خوبی بهره نمی برند.

این ساعت هوشمند ظاهر زیبایی دارد و هر چیزی که از یک ساعت هوشمند انتظار دارید را به خوبی انجام می دهد.

اما کدام Apple Watch؟ تنوع گسترده ای از سبک ها، رنگ ها، بندها و مهم تر از همه قیمت ها وجود دارد. پیشنهاد ما برای اغلب افراد این است که ارزان ترین ساعت هوشمند اپل را با رنگی که دوست دارید، انتخاب کنید. در حال حاضر تنوع گسترده ای بندهای ساعت شرکت های دیگر وجود دارد که می توانید خریداری کنید و روی این ساعت قرار دارد اما مساله بزرگتر این است که از خرج کردن پول بیشتر بر روی Apple Watch یا Apple Watch Edition کارایی بیشتری نصیب شما نمی شود.

در صورتی که می خواهید پول خود را هدر دهید و یکی از ساعت های هوشمند اپل گران قیمت تر را خریداری کنید، به دنبال آن بروید، اما باید بدانید که احتمالا شرکت Apple با گذشت زمان ساعت های هوشمند جدیدی را عرضه می کند بنابراین بزودی ساعتی که بیش از 500 دلار برای آن پرداخت می کنید بزودی از لحاظ فنی بروز نخواهد بود.

به عنوان یک ساعت هوشمند، گزینه های زیادی را برای انجام کارهای دیجیتالی دارید، گاهی اوقات گزینه های بسیار زیادی. شما می توانید صفحه ساعت را خصوصی سازی کنید، نحوه هشدار دادن اطلاع رسانی ها ها را تنظیم کنید و تعداد قابل توجهی از برنامه های شرکت های دیگر را نصب کنید. آن برنامه ها، حتی با watchOS 2، کند هستند و تاخیر دارد، اما با گذشت زمان بهتر می شوند.

نتیجه گیری: شما ساعتی می خواهید که می دانید بروزرسانی و پیشتانی از کل اکوسیستم اپل دریافت می کند. این ساعت Apple Watch است.

بهترین ساعت هوشمند برای آیفون

Pebble Time

بنا به چند دلیل شما ساعت Pebble را به Apple Watch ترجیح می دهید: قیمت و دوام شارژ باتری. مدل های کمی از Pebble درحال حاضر در بازار وجود دارند که از مدل ابتدایی سیاه و سفید سال گذشته تا Pebble Time Round که تازه عرضه شده است، متغیر است. از بین این ساعت های هوشمند، انتخاب ما Pebble Time ابتدایی است که ترکیب مطلوبی از صفحه نمایش رنگی،عملکرد سریع و قیمت منطقی دارد.

ساعت های هوشمند Pebble از یک صفحه نمایش الکترونیک کاغذی بهره ممی گیرد، که به این معناست که همیشه روشن هستند و در نور مستقیم خورشید به خوبی قابل نمایش هستند و در عین حال دوام شارژ باتری را ارائه می کند که در عوض چند ساعتی بودن، چند روزه را ارائه می کند. ساعت های هوشمند Pebble بیشتر ظاهری اسپرت دارند، اما شما می توانید رنگ و سبکی که بیشتر دوست داری را انتخاب کنید، و به آسانی می توانید بند ساعت را تعویض کنید.

این ساعت های هوشمند با گوشی های آیفون و اندروید کار می کنند، اما درگوشی های اندرویدی کمی بهتر عمل می کنند. اگر چه ، با گوشی آیفون شما اطلاع رسانی ها و چند قابلیت محاسباتی را دریافت می کنید. شما همچنین صفحه های مخصوص ساعت و چند برنامه شرکت های دیگر را می توانید در این ساعت هوشمند بدست بیاورید و دریافت برنامه های شرکت های دیگر در ساعت هوشمند Pebble در میان ساعت های هوشمند شرکت های دیگری که با آیفون کار می کنند، منجصر به فرد است ( و کاتالوگ برنامه Pebble در واقع بسیار قابل احترام است).

اما در نهایت، Pebble تنها می تواند با ابزارهایی کار کند که شرکت Apple برای سازندگان ساعت های هوشمند شرکت های دیگر ارائه می کند. این مساله به این معناست که کنترل صدا می تواند شدیدا محدود باشد و احتمالا برنامه هایی دریافت می کنید که مانند آنچه در ساعت هوشمند Apple پیدا می کنید، عملکرد مطلوبی ندارند.

ممکن است از این مطالب هم خوشتان بیاید.

ANDROID WEAR برای آیفون و APPLE WATCH برای اندروید؟

راهنمای خرید بهترین ساعت هوشمند برای گوشی با سیستم عامل اندروید

این مطلب را در مجله تکنولوزی عصردیجیتال بخوانید

وبلاگ عصر دیجیتال...
ما را در سایت وبلاگ عصر دیجیتال دنبال می کنید

برچسب : بهترین ساعت هوشمند برای آیفون, معرفی ساعت هوشمند, راهنمای خرید ساعت هوشمند, محصولات اپل, ساعت هوشمند, نویسنده : حسین الهی asrdigital بازدید : 187 تاريخ : يکشنبه 15 فروردين 1395 ساعت: 21:41